W Polsce około 9 mln osób nosi protezę. Kampania "9 milionów powodów" ma za zadanie pokazać Polakom, że to nie powód do wstydu. Ambasadorem kampanii został Robert Janowski.

Według badań IQS dla GSK „Corega Tracking” (z sierpnia 2016 r.) protezy w Polsce nosi 9 milionów osób. Co ciekawe, aż 67% z nich ma niespełna 60 lat (40-59). Wielu ludzi obawia się, że ktoś zorientuje się, że noszą protezę i staną się obiektem szyderstw. Celem kampanii „9 milionów powodów” jest zwalczanie poczucia wstydu u osób je noszących oraz uświadomienie społeczeństwu, że proteza to całkowicie normalna rzecz.

W kampanię zaangażowali się ludzie, którzy chcą pokazać innym, że noszenie protez nie jest czymś wstydliwym. Wręcz przeciwnie – sprawia, że mogą oni prowadzić normalny tryb życia i realizować swoje pasje. O swoich doświadczeniach opowiada m.in. pani Hanna z Łodzi: Prowadzę bloga o modzie i sposobach na dbanie o siebie dla seniorek. Organizuje pokazy mody, na których sama występuję i przekonuję moje koleżanki, że warto dbać o swój wygląd. Proteza zębowa pozwoliła mi wrócić do moich pasji i rozwijać zainteresowania.

Ambasadorem kampanii został znany polski prezenter telewizyjny, Robert Janowski. Swój udział komentuje on następująco: Zdecydowałem się zaangażować w kampanię „9 milionów powodów”, która zwalcza poczucie wstydu u osób noszących protezę zębową, ponieważ liczba jej użytkowników jest dla mnie szokująca! Nie miałem pojęcia, że tak ogromna część społeczeństwa jest w pewnym sensie marginalizowana i zmaga się z tak wieloma problemami.

Inicjatorzy kampanii mają nadzieję, że dzięki odpowiedniej edukacji społeczeństwa i osób posiadających protezę zębową zmiana w postrzeganiu protez i jej użytkowników jest możliwa.

Organizatorem kampanii jest firma GlaxoSmithKline, właściciel marki Corega. Kampanię wspiera Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologiczne.